Re: 80 80 80 80 80 80 ... after new install reboot with SCSI

> can someone please guide me?! I have a new install with SCSI.

Det här är en svenskspråkig lista.

> "Fist stage" install goes fine. Linux finds my two SCSI
> devices
> and I make my partitions. Store LILO at /dev/sda.
> I make the root partition bootable. Install tells me to reboot
> to the continue the install.
>
> I do that ("Second stage").
> What I then get is "LILO" promt cut off to "LI"
> or "L" and then
> it starts printing "80" in an endless cycle.
>
> What can I do? Do I have an error in lilo.conf?
> I'm new to SCSI. Should I have given any parameters or added
> any specific modules?

Jag har haft det där problemet också, precis likadant, men det var väldigt länge sedan nu.

Var och en av de fyra bokstäverna i LILO betyder att en viss del av boot-förfarandet är färdigt. Jag minns inte i detalj vad varje bokstav betydde, men det kan du säkert hitta på nätet någonstans.

Problemet "LI" är, vad jag minns, relaterat till att du kör just SCSI. Mitt tips är att du går in i bios-setup (adaptec har ctrl-a när datorn bootar) och kollar så att allt ser rätt ut. Ledsen att jag inte kan vara mer specifik, men min gut-feeling är att LILO har problem med din SCSI-disk, och det är inte LILO det är fel på utan disken eller kontrollern.

/Fredrik