Re: WinVNC-motsvarighet?

> bara att paketet fanns? Jag provkörde nämligen nu, och den levererade bara en
> svart skärm.

Det är alltid roligt att rätta sig själv. ;-)

Jag provkörde mellan två X-servrar på samma burk, och glömde bort att servern inte
bryr sig om skärmen när dess vc inte är aktiv. Det var det som var problemet.

Nu provkörde jag mot en Xvnc-session istället (Jodå, det kändes ganska fånigt), och
det funkade asbra. Jag var tvungen att sätta -pixelformat rgb888 för att få
rätt färger, men det är ju inget nytt problem.

Tack än en gång för att du fann paketet jag letat efter!

    /Clacke