Re: WinVNC-motsvarighet?

* Quoting Claes Wallin <clawa570@cyd.liu.se> [15 Jan-03 21:23]:
> Min poäng var i vilket fall att man måste interagera med programmet, vilket
> gör att växellöst är oanvändbart om man skulle vilja kolla vad som händer på
> en skärm man inte har fysisk tillgång till (vilket man vill om man körde
> igång Ickle på X och utifrån vill kolla om någon har skickat något).

På den gamla goda tiden (-95 nånstans) när xauth var avslaget default på AIX, så
kunde man använda ett program för att kolla på skärmen på andra
studenter.. eller bara köra DISPLAY=maskin:0 xv snygg_bild.jpg

Iallafall, jag tror programmet hette "xtv", X Terminal View eller
liknande. Man fick en live kopia av den andra skärmen.

--
~ stefan