Re: adsl

Hmm... jag antar att du testat att starta om det?

Jag hade ett liknande problem med ett alcatel-modem för en tid sen...
det visade sig efter försök att modemet var kaputt. (testa gärna med ett
annat modem, om det går.)

För Telia (åtminstone) gäller dessutom att man inte kan koppla runt
modemet mellan olika datorer utan att vänta en viss tidsperiod mellan
varje dhcp-request - om det är modemet eller telias dhcp-server vet jag
inte men något är det som låser modemet (eller kanske ip-leasen?) till
en viss mac-adress, och man måste i princip kopppla ifrån datorn en tid
innan man kan koppla in modemet i en annan. Det är inte det problemet du
har?

		/Oskar