Re: WinVNC-motsvarighet?

Har iofs inte testat den själv och det kan mycket väl vara den som du "grävde upp förra gången och inte lyckades kompilera".

http://www.uk.research.att.com/vnc/extras.html:
x0rfbserver - accessing a standard X server with VNC

Jens Wagner has written some VNC-related tools, amongst which is a program called x0rfbserver. This is a VNC server which serves a standard X server desktop thus behaving more like WinVNC and MacVNC than does Xvnc. It is available in the rfb-n.n.n.tar.gz package from http://www.hexonet.de/software.en/