WinVNC-motsvarighet?

> Nej, för mig räcker det utan flaggor för att få root. Förutsatt att du
> klickar på root och inte någon av sina consoler. Rama in behöver man
> inte göra.

Jaså, man kan klicka på saker också? Coolt.

Min poäng var i vilket fall att man måste interagera med programmet, vilket
gör att växellöst är oanvändbart om man skulle vilja kolla vad som händer på
en skärm man inte har fysisk tillgång till (vilket man vill om man körde
igång Ickle på X och utifrån vill kolla om någon har skickat något).

Apropå detta, är det någon som hittat en vnc-server som agerar som WinVNC?
Alltså inte mot en Xvnc, utom som kan användas på en befintlig, fysisk
X-session?
Det lyckades gräva fram något när jag letade sist, men det var halvfärdigt
och jag lyckades inte kompilera det den gången. Jag ska leta vidare, och hör
av mig om jag hittar något.

   /Clacke