Dosemu

Hej!

Jag har installerat Dosemu (1.0.2.1, den version som medföljer i Debian
3.0), och har problem med att få mitt svenska tangentbord att fungera.
Jag har testat med lite olika konfiguration, och med denna:

  $_rawkeyboard = (0)
  $_layout = "finnish-latin1"
  $_keybint = (on)

så får jag svenska tecken att fungera i xdosemu, men inte i en konsol
eller xterm, då händer ingenting när jag trycker på åäö.

Dessutom får jag i konsolläge "emulerad" PC8-grafik. När jag körde
Dosemu tidigare (flera år sedan, och tydligen två
konfigurationsfilsformat tidigare) så fungerade det fint att ställa in
Dosemu på att öppna en ny virtuell konsol och där läsa in en PC8-font.
Detta alternativet hittar jag dock inte i 1.0.2.1, är det någon som vet
om det går? Annars får jag överleva med fula linjeritningssymboler, det
är inte så viktigt. Huvudsaken är att jag får tangentbordet att
fungera.

--
\\//
Peter - http://www.softwolves.pp.se/

  I do not read or respond to mail with HTML attachments.