Re: HP PA 712 XFree

On Tue, 14 Jan 2003 [14:28],
    Rikard Jensen (rikard.jensen@pajjd.net) wrote:

> Hej alla,
>
> Tack för tipsen som jag fick - speciellt till David Röhr som kom till
> pudlens kärna och förslog det självklara - att köra samma upplösning i
> X som i console...:-)

Hehe, så lite så. Om du kör fb i console så behöver inte det betyda att
du måste köra samma upplösning i X, men funkar det i console lär det
fungera i X.

> Det funkar "fint" nu, bortsett från att det fortfarande är en 10 år gammal
> 60MHz burk med 24Mb minne... LÅNGSAM alltså... lite mer minne eller en
> snabbare fönsterhanterare kanske hjälper?

Ett grafikkort med 2Mb minne kanske inte är det bästa om man vill köra
frame buffer. Kanske är det enda sättet att få igång X?

En snabb fönsterhanterare:
    <http://www.se.vim.org/corona/>

/d

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   Solaris, AIX, HP-UX