Re: Apache ssl på port 80[was: Lite frågor igen]a

tis 2003-01-14 klockan 00.39 skrev Thomas@starka.st:

> Verkar som jag har missförstått det hela.
> Trodde att den fyller någon säkerhets funktion på port 80.
> Men så verkar det inte vara. Eller?

Texten i serveridentifikationen spelar ju ingen roll, du kan säkert
konfigurera Apache så att den säger *precis* vad du vill där.

SSL använder du för autentisering och kryptering av trafik, och då
normalt på port 443 istället för port 80. Om du skulle köra
    nc någonstans 443
skulle du få allt krypterat (normalt), och förmodligen inte begripa
något :-)

/Martin