Re: Apache ssl på port 80 [was: Lite frågor igen]

Michael Dalvald wrote:

> Det var första träffen från google (på "ben-ssl").. :)
> (GlobalSign Support)

Yeah yeah, Banka in det i min skalle bara. :)

> Efterssom du är så säker så vet du väl att det säkraste är
> att ha enbart de modular och program (servers) som man
> absolut måste ha för att en sak ska funka är det säkraste.
> Ju fler moduler, program, öppna portar du har, desto fler
> potentiella säkerhetshål har du.

Mjorå, säkerhet anser jag mig ha någorlunda pejl på.
Apache-moduler öppnar ju inga portar.
Dom moduler jag har har med säkerhet: Ddos, maskar osv att göra.
Portar har jag inte många öppna. ( Ingen som kan hitta dom heller iofs.
Du är välkommen att försöka om du inte tror mig. :)

/Thomas