Re: Apache ssl på port 80[was: Lite frågor igen]a

Johan Björklund wrote:

> Okej, du vill att din webserver skall svara med
>         Server: Apache/1.3.26 Ben-SSL/1.48 (Unix) Debian GNU/Linux

Jaaaaa, Någon fattar vad jag menar. :)

> Gör följande:
>
> 1. Ta bort din nuvarande Apache från systemet, låt enbart Apache-SSL
> vara kvar.

Men, kan jag använda min nuvarande httpd.conf? ( Har haxx0rerat o pillat
en jävla massa in den. Så den vill jag helst ha kvar om det inte är
omöjligt? )

> [...]
> </VirtualHost>
>
> 3. Starta om apache-ssl
>
> 4. Gör en HEAD -förfrågan mot servern:
>
> johan@laze:~$ nc localhost 80
> HEAD / HTTP/1.0
>
> HTTP/1.1 200 OK
> Date: Mon, 13 Jan 2003 20:55:44 GMT
> Server: Apache/1.3.26 Ben-SSL/1.48 (Unix) Debian GNU/Linux
> Last-Modified: Thu, 20 Jun 2002 14:53:30 GMT
> ETag: "790006-100e-3d11ec6a"
> Accept-Ranges: bytes
>
> Ben-SSL är alltså Apache-SSL. Det tog mig fem minuter att hitta rätt
> svar på Google om vad Ben-SSL är. Ben i Ben-SSL står för Ben Laurie.  En

Mjo, Fattar inte hur jag kunde missa det förut. Kanske av trötthet o
frustration? :(

> God lycka med ditt hackande!

Ehum, Det är mig du pratar med. ;)

/Thomas