Re: Apache ssl på port 80 [was: Lite frågor igen]

On Sun, 2003-01-12 at 19:10, Michael Dalvald wrote:
> [...]
> 4) Skapa en virituell server som lyssnar på 443.
> saxat från httpd.conf
> <VirtualHost _default_:443>
>         DocumentRoot /var/www-ssl
>         SSLEngine on
>         SSLCertificateFile /etc/apache/ssl.crt/server.crt
>         SSLCertificateKeyFile /etc/apache/ssl.key/server.key
>         SSLVerifyClient none
>         ServerAdmin webmaster@<host>
>         UserDir public_html_ssl
> </VirtualHost>
>
> Har säkert glömt någon. Men jag har för mig att det inte
> var så mycket mer att göra. Läs dokumentationer och testa

Satt och pillade med apache och mod_ssl i en kvart eller så sen funkade
det.

Skapa certifikat, ta test bara för att ptja.

Pilla i httpd.conf:

LoadModule ssl_module /usr/lib/apache/1.3/mod_ssl.so

<IfModule mod_ssl.c>
        Listen 80
 	Listen 443
</IfModule>

<VirtualHost _default_:443>
        DocumentRoot /var/www-ssl
<Directory /var/www-ssl/>
    Options Indexes Includes FollowSymLinks MultiViews
    AllowOverride None
    Order allow,deny
    Allow from all
</Directory>
        UserDir public_html_ssl
	ServerAdmin webmaster@blaha
 	SetEnvIf User-Agent ".*MSIE.*" nokeepalive ssl-unclean-shutdown
<IfModule mod_ssl.c>
[...]

Det var väl allt för att få det att fungera sen finns det nog massa
andra saker att pilla med men ja. Tjo!