Re: Apache ssl på port 80 [was: Lite frågor igen]

Michael Dalvald wrote:

> Vanlig http utan kryptrering. Port 80.
> https med kryptrering. Port 443.

Det vet jag.

> Detta är det som du SKALL använda om du inte vill ha
> problem.
> På samma sätt som http är default mappad till port 80 är
> https defaultmappad till port 443.

Vet jag åxå.

> Fråga.
> Vill du ha ssl eller inte?
> Verkar som om du har missuppfattat hur ssl funkar. Du har
> gett lite motstridiga besked på denna lista..

Det tycker jag inte.

> Har aldrig hört talas om ben-ssl

Nähe, Intallera då Apache-ssl så får du se vad som svarar.

> Ja, jag kör apache okryptrerat på port 80, och med ssl
> kryptrering med mod_ssl på port 443.

Jag vill inte köra någon kryptering! Bara Ben-SSL på port 80. ( Om nu
inte Ben-SSL är krypterat i sig på nå vänster? ) ( som t.ex tv3.se och
samtliga av Phfelias sörvrar har t.ex
http://uptime.netcraft.com/up/hosted?netname=TELIANET,213.67.0.0,213.67.255.255
)

Funkar det bara kanske på visa *nix versioner?
Kanske inte är möjligt att få igång det på Debian?

> Varför dessa portar? Läs ovan.
> Hur fick jag igång det? Läs mitt mail tidigare samt lämplig
> dokumentation.

Se ovan.

/Thomas