Re: Apache ssl på port 80 [was: Lite frågor igen]

Michael Dalvald wrote:

> Installera då apache istället för apache-ssl, så slipper du
> böka med ssl helt. Få det och funka och ta sedan tag i
> mod_ssl.

Såklart, Har jag "vanliga" Apache uppe o snurrar.

Och få fräs på mod_ssl har jag då inte lyckats med. ( Pillat med det vid
2 olika tillfällen utan att lyckats :(
Måste man kanske ha port 443 öppen åxå om man vill ha Ben-SSL.

> Kanske därför att apache + mod_ssl funkar fint? ;)

Men vad är Ben-SSl? Finns det bara i Apache-ssl? Eller är mod_ssl åxå
Ben-ssl.

> [...]
> 4) Skapa en virituell server som lyssnar på 443.
> saxat från httpd.conf
> <VirtualHost _default_:443>
>         DocumentRoot /var/www-ssl
>         SSLEngine on
>         SSLCertificateFile /etc/apache/ssl.crt/server.crt
>         SSLCertificateKeyFile /etc/apache/ssl.key/server.key
>         SSLVerifyClient none
>         ServerAdmin webmaster@<host>
>         UserDir public_html_ssl
> </VirtualHost>
>
> Har säkert glömt någon. Men jag har för mig att det inte
> var så mycket mer att göra. Läs dokumentationer och testa

Port 442 vill jag inte ha som sagt. Vill bara att Ben-SSl ska svara på
port 80.

Hmm... Har ju faan försökt med det där. Har du själv fått upp det o
snurrat?

( Tycker du ska göra dig tillgänglig på Icq eller irc jag. ;)

Många frågor blire. :)

/Thomas