Re: Lite frågor igen då... :)

Jag tror inte att sshd använder sig av hosts.*, lek lite med /etc/ssh/sshd_config istället.

/* Qerub

Thomas@starka.st wrote:

1.  Hur tillåta åtkomst till ssh/ftp via en specificerad ip?
   dvs ska vara stopp från alla andra ips. med hosts.allow o hosts.deny
   Hur ska man skriva in i hosts.deny eller host.allow för att som i
mitt fall bara tillåta vissa ips åtkomst och spärra alla andra?
   Hur jag än skriver in så funkar det inte. :(

Så här har jag i både hosts.deny och hosts.allow:

ALL: PARANOID
ALL: ALL

sshd: localhost : allow
sshd: 192.168.0.233 : allow