Re: Grafikkort

> Jag har ett GeForce 3 Ti 200 med nVidias drivrutiner (de som är
> accelererade men inte har öppen källkod), och för mig hänger sig X
> servern om jag kör Crystal Space i OpenGL-läge och fullscreen. Det
> händer när jag stänger av Crystal Space, och om jag inte använder
> fullscreen så hänger det sig inte (och det går bra att maximera
> fönstret).  Förutom det har jag inte haft något problem.

Nu gällde det Geforce2 MX och inte Geforce3. Iof kanske de kan ha gemensamma problem men det tror jag varken du eller jag ska uttala oss om...

> Någon som har en bra länk till hur man använder TV-ut under
> Linux eller XFree86?  Jag skulle vilja lära mig hur man gör det.

Det mesta man behöver veta borde stå i README-filen som följer med Nvidia-drivarna. Det finns en hel TVout-sektion där. Räcker inte det så får du några länkar här:

http://home.austin.rr.com/unlocked/tvout.html

http://www.linuxhardware.org/article.pl?sid=01/05/29/2147241&mode=thread

http://sourceforge.net/projects/nv-tv-out/

mvh