Grafikkort

On Sat, Jan 11, 2003 at 03:23:34PM +0100, Daniel Sundberg wrote:
> Jag har ett Geforce2 MX-400 och det har aldrig krashat i OpenGL. Iof
> har jag inte kört speciellt mycket OpenGL men krashat har det aldrig
> gjort.

Jag har ett GeForce 3 Ti 200 med nVidias drivrutiner (de som är
accelererade men inte har öppen källkod), och för mig hänger sig X
servern om jag kör Crystal Space i OpenGL-läge och fullscreen. Det
händer när jag stänger av Crystal Space, och om jag inte använder
fullscreen så hänger det sig inte (och det går bra att maximera
fönstret).  Förutom det har jag inte haft något problem.

> Därimot så kan X ibland krasha om man har aktiverat twin-view
> och försöker byta upplösning. Det är lite irriterande men om det är
> tv-ut man vill åt kan det lösas genom att starta en andra X-server.

Någon som har en bra länk till hur man använder TV-ut under
Linux eller XFree86?  Jag skulle vilja lära mig hur man gör det.

--
                                                Niklas