Uppföljning till Linux installation

Hej igen.

Ni har övertygat mig om att jag (trots allt) skulle klara av att installera Debian på min gamla dator utan att först behöva lära mig allt om UNIX och Linux först. Korrekt. Jag har två datorer, och tänker göra om den ena (äldre) till en ren Linux-maskin. Inget trassel med dubbla OS på en maskin (än).

Så, nu är frågan, vilka CD-ISO ska jag ladda hem och bränna ner och hur fixar jag en boot-floppy (eller fixar så datorn bootar från CD)? Jag hittade ingen hjälp på debian.org för hur man (enkelt) fixar en boot-floppy... är jag dum eller är de (för) krångliga?

Datorn som ska få en uppgradering är en Intel Celeron 1.3 GHz på AOpen moderkort (tror jag) med en hårddisk (för tillfället partitionerad till 4,8 och 14,3 GB) av okänt märke och ett GeForce2 MX400 grafik kort.