RE: Linux installation

Martin Nylin (EAB):

> men jag vill minnas att när man ska välja tangentbord rasslar det
> förbi typ 200 rader med text på en skärm som inte går att scrolla.

Huh? Installerade du från det engelskspråkiga (oöversatta)
installationsprogrammet då? Om du kör den svenska översättningen så
förväljs svenskt tangentbord åt dig (om du väljer Sverige, väljer du
Finland förväljs finskt tangentbord - som förvisso är identiskt). Och
den listan går definitivt att rulla i - när jag gjorde en ren
installation av Woody senast (för några veckor sedan) valde jag en
annan i listan.

> i övrigt behöver man ha örnkoll på vad man har för nätverkskort,
> grafikkort, monitor etc.

Om man inte har någon av de allra vanligaste varianterna måste man nog
det, ja.

--
\\//
Peter - http://www.softwolves.pp.se/