Re: Linux installation

On Fri, Jan 10, 2003 at 02:54:18PM +0100, Johan Jakonen wrote:
> Hej.
>
> En -mycket, enormt, giganskt- idiotisk fråga:
> Hur installerar man Linux (av valfri version) på en dator utan att först
> vara tvungen att memorera ca 20 A4 sidor skrivna på ett fulständigt nytt,
> och där med oförståligt, datorspråk?

Jag skulle skumma igenom sidorna först, för att få ett hum om vad man
ska vänta sig och vad man bör kolla upp innan installationen.

Sedan skulle jag köra installationen och se hur det går. Jag skulle se
till att inte skriva över mitt gamla operativsystem så att jag kan gå
tillbaka dit och läsa mer dokumentation om installationen går fel
(eller jag avbryter den). Men jag har installerat Linux flera gånger.
Det säkra sättet är ju att skriva ut dokumentationen innan man genomför
installationen så att man kan referera till den under installationen.

--
                                                Niklas