Re: Linux installation

On Fri, 2003-01-10 at 14:54, Johan Jakonen wrote:
> Hej.
>
> En -mycket, enormt, giganskt- idiotisk fråga:
> Hur installerar man Linux (av valfri version) på en dator utan att först
> vara tvungen att memorera ca 20 A4 sidor skrivna på ett fulständigt nytt,
> och där med oförståligt, datorspråk?

Hej!

För det första frågar man inte om *Linux av valfri version* här eftersom
denna lista är för distributionen Debian och inget annat system...:-)
Ta en titt på ganska enkla instruktioner för att installera Debian Woody
här:
<http://www.osnews.com/story.php?news_id=2016>
Om det verkar för svårt då är nog Debian inget för dig. Mandrake 9
skulle jag varmt rekommendera för den som inte tidigare har kört Linux
eller är data analfabet.

Tuus,
Helgi Örn