apm och acpi

Hej.

Kan man köra apm OCH acpi?
Jag vet ännu inte hur jag ska kunna använda acpi för att spara ström. Med apm kan jag gå ner i standby iaf, men har dålig koll på hur jag ska kunna konfigurera strömbesparing med acpi. Var kan jag hitta lite mer debianspecifik info om acpi och strömbesparing? Stora anledningen till att jag kompilerat med acpi är att jag misstänker att jag behöver det för att få igång mitt ljudkort.

//Ivar
Ivar Alm             ! Where does Microsoft want to drag you today? !
Umeå, Sweden         ! Do you really want to go there?              !
http://www.octofingers.com