MRTG

Hej!

Tänkte bara höra om jag fattat det hela rätt...
Jag har installerat snmp och mrtg nu. snmpd och snmptrapd går igång.

MEN  när jag med hjälp av cfgmaker skall skapa en mrtg.conf fil så får jag problem

----------
# cfgmaker 192.168.0.2
--base: Get Device Info on
public@192.168.0.2:
--base: Vendor Id:
--base: Populating confcache
--snpo: Skipping ifName scanning because
public@192.168.0.2: does not seem to support it
--snpo: Skipping ifDescr scanning because
public@192.168.0.2: does not seem to support it
--snpo: Skipping ipAdEntIfIndex scanning because
public@192.168.0.2: does not seem to support it
--snpo: Skipping ifType scanning because
public@192.168.0.2: does not seem to support it
--snpo: Skipping ifPhysAddress scanning because
public@192.168.0.2: does not seem to support it
[...]

nätverkskortet är ett D-Link DFE-530TX
http://www.dlink.se/products/productdatasheets/dfe-530tx.pdf

"does not seem to support it"... betyder det att jag inte kan använda MRTG från den maskinen?
eller finns det nått sätt att kringå detta eller har jag helt enkelt gjort något fel???

Jag trode att D-Link kortet var ganska bra när jag för flera årsen köpte det... definitivt bättre än de billiga realtech-korten som sitter i en annan maskin DÄR MRTG FUNGERAR...

MVH
/Patrik