Re: apt-get update error

Helgi Örn Helgason wrote:
Det är det gott om faktiskt; 512RAM och 1 GB swap flera GB hårddisk oxå.
Vad som verkar konstigt å andra sidan är något med själva / partitionen som är ext2, t.ex. visar inte KDiskFree den som monterad.
Jag har kört fsck från Knoppix CD och den fixade en del fel.
Själva systemet är installerat från en Knoppix cd skiva till en HP Omnibook 6000 med 20GB hårddisk delat på en W2k på NTFS, en vfat partition, swap och /. Lilo i MBR. I /var/lib/apt/lists ligger det över 40MB material. Själva sources.list filen innehåller drygt 30 aktiva rader (källor), var ligger gränsen för hur mycket sources.list klarar?

Mvh,
Helgi Örn

Tack för alla svar hittills!

Nu har jag lärt mig att man kan lägga till det här i /etc/apt/apt.conf:
APT::Cache-Limits xxxxxxx;
där xxxxxxx skall vara antal bytes. Men det spelar ingen roll hur mycket jag lägger till där, det fungerar inte ändå. Men error meddelandet är nu:
--
E: Dynamic MMap ran out of room
E: Error occured while processing pcmcia-modules-2.2.18pre21 (NewPackage)

Observera följande:
--
se@lappen:~$ df
Filesystem           1K-blocks      Used Available Use% Mounted on

se@lappen:~$ df /dev/hda6
Filesystem           1K-blocks      Used Available Use% Mounted on
/dev/hda6              7061696   2110608   4592368  32%

se@lappen:~$ df /
Filesystem           1K-blocks      Used Available Use% Mounted on
-                      7061696   2110608   4592368  32% /
--
df borde ju visa / primärt eller hur men den visar bara min vfat partition hda4? Även när jag slår 'df /dev/hda6' visar den inte var/eller att den är faktiskt Mounted! Inte förrän jag gör 'df /' visar den att / är Mounted, men inget under Filesystem!

Och kolla här:
--
se@lappen:~$ cat /etc/mtab
none /proc proc rw 0 0

Det måste ju vara detta som gör att jag får de där error meddelandena från apt-get update, den får på något sätt fel- eller inga- meddelanden om huruvida det finns plats på disken eller inte?
Kan någon förklara vad det är som händer här och hur man kan fixa det hela?

Mvh,
Helgi Örn