Re: apt-get update error

 Daniel Swärd <excds@kth.se>:

> Just det där ser ut som om den får slut på minne, skulle jag säga.
>
> Hur har du med minne/swap i burken?

Det är det gott om faktiskt; 512RAM och 1 GB swap flera GB hårddisk oxå.
Vad som verkar konstigt å andra sidan är något med själva / partitionen som är ext2, t.ex. visar inte KDiskFree den som monterad.
Jag har kört fsck från Knoppix CD och den fixade en del fel.
Själva systemet är installerat från en Knoppix cd skiva till en HP Omnibook 6000 med 20GB hårddisk delat på en W2k på NTFS, en vfat partition, swap och /. Lilo i MBR. I /var/lib/apt/lists ligger det över 40MB material. Själva sources.list filen innehåller drygt 30 aktiva rader (källor), var ligger gränsen för hur mycket sources.list klarar?

Mvh,
Helgi Örn