Postfix .....

Hej.

Jag har en mailserver som kör postfix som smtp. Jag är admin på en
reklam firma som inte fattar att man ska skicka stora filer via FTP.
Alla våra kunder mailar och tar emot stora mail osv ... Mitt problem är
att sen jag började köra postfix som smtp så studsar stora mail
helatiden. Om en klient skickar ett mail på c:a 15MB så kommer det fram
till mottagaren, men det verkar som postfix inte får någon bekräftelse
på att mottageren har fått sitt mail utan skickar om mailet igen. Så
håller det på så tills jag kör postsuper -d <ID>. Hur kan jag komma
undan dessa problem?. Jag måste ha så klienterna kan skicka och taemot
stora mail.

Jag har letat överallt efter något om detta men det enda svar är att man
inte ska skicka så stora mail. Jag vet att man inte ska göra detta men
det går ju bra att skicka 60-70MB mail på en exchange server, det är det
våra kunder gör utan problem.

/John

--
John Wall <john.wall@norma.se>