Lilo fråga /bios fråga

Oki innan ni svarar RTFM så... Har jag gjort det... Flera gånger.
Dator:Motorola CPN5360
Hda=sandisk 4mb
Hdb=ibm travelstar
Vga=ingen
Nic=eepro100
Enda sättet att accessa kortet i "lågnivå" = seriesnöre.

Jag har installerat systemet i en annan bruk, och stött på patrull...
Nämligen att systemet vägrar att boota.
Valda delar ur lilo.conf
Lba32
Boot=/dev/hdb1

image=/boot/bzImage-2.4.18
	  root=/deb/hdb1
	  label=linux-2.4
        read-only
        optional

När jag kör lilo, så säger den förstås att det inte är den första
disken, men det borde vara ok.
Tyvärr vill den inte boota iaf... Nu kan det juh vara så att bios är fel
inställt, men där kommer fråga nr 2.

Jag har provat med minicom,hyperterm,crt ossv, men jag hur än gör kommer
jag inte in i Bios.
Man ska trycka F2 , men ... (det är ett phoenix bios....) jag kommer
inte in..

Lasse
Light thinks it travels faster than anything but it's wrong. No matter
how fast light travels it finds the darkness has always got there first,
and is waiting for it.