Re: Problem med nätet

Johan Björklund wrote:
> Jag tror detta kan hjälpa dig lite:
[...]

Jag får be om ursäkt för mitt förhastade svar. DHCP-problemet som
du talade om visade sig visst existera. DHCP funkar när jag bytte
till pump. Men den stora anledningen till att nätet inte ville funka
alls (inkl. fast ip) beror på att med den nya kerneln så har den
numrerat om interfacen! Så jag konfade ju eth0 när nätverkskablen under
kernel 2.4.18 numera satt i eth1!!! Så ett snabbt byte av TP-port och
vips så funkar det!

Tack för den snabba hjälpen!

Beror numreringen av interface på vilken ordning man laddar drivarna?

/jonas