Problem med nätet

Hej.

Kör woody. Installerade först ett bassystem med kernel 2.2.20.
Allt funkar som det ska. Kommer åt nätet hur bra som helst.

Kompilerar 2.4.18 och väljer samma nätverkskortsdrivare som
till grundinstallationen ovan. Allt verkar funka enligt boot-
informationen.

Men när jag loggar in på maskinen så märker jag att jag inte
kommer åt nätet vare sig med DHCP eller hårt konfigurerat.

Om jag sätter en hård ip å kan jag pinga min egen adress
och nätets broadcast och får då svar av min maskin. Men jag
antar att den aldrig kommer så långt ner i stacken innan den
märker att den själv ska svara för en sniffning visar på att
inga paket går ut på kabeln.

iptables policy är på alla tabeller ACCEPT, men har även testat
lägga till everyone everywhere ACCEPT.

Om jag bootar upp på en 2.2.20 rescue-disk så funkar nätet
igen.

Någon som känner igen problemet eller som kan tipsa mig åt rätt
håll? Jag är själv amatör.

/jonas