Re: make-kpkg?

At 16:50 2002-11-29, Karl Åström wrote:
Tusan, råkade svara endast off-list, så här kommer en kopia till listan också.

On 11/29/2002 12:04 PM, Ivar Alm wrote:
Jag måste ha lyckats med nåt fantastiskt.
Kompilerade en ny kernel 2.4.19 på min laptop. Slog igen locket och lämnade den tills den var klar. När jag öppnar har jag sida upp och sida

Min lekmannateori om detta är nog att du kör utan power-management påslaget och låter maskinen köra på när du slår igen den och när du sedan tvingar maskinen till att jobba svinhårt (att kompilera kärnan tar kräm) blir den helt enkelt överhettad och börjar få en massa memoryprotection fel och liknande.

Mmmm... Kan nog vara nåt sånt som är orsaken.
Problemet för mig är väl att om inte jag stänger locket så kommer antingen katterna att göra det själva, eller så hinner de skriva lite väl många egna kommandon innan jag upptäcker det. P-233 32MB, så den tar ett tag att kompilera en kärna. Inget man sitter och tittar på. :)

Nåja, jag har fortfarande problemet att jag inte längre kan köra make-kpkg. Får bara dessa felmeddelanden från debian/rules. Har ingen aning om hur jag ska komma förbi det.
Ominstallera kpkg?

//I
-
Ivar Alm          ! Where does Microsoft want to drag you today? !
Umeå, Sweden      ! Do you really want to go there?              !
http://www.acc.umu.se/~octo