Re: make-kpkg?

Tusan, råkade svara endast off-list, så här kommer en kopia till listan också.

On 11/29/2002 12:04 PM, Ivar Alm wrote:
Jag måste ha lyckats med nåt fantastiskt.
Kompilerade en ny kernel 2.4.19 på min laptop. Slog igen locket och lämnade den tills den var klar. När jag öppnar har jag sida upp och sida

Aj Aj Aj?
Nu är ju inte jag någon expert men en av anledningarna att de laptopar jag använt stryper strömmen och går ner i viloläge när man slår igen den är att annars så överhettas maskinen rejält (enligt manulen iaf)

Min lekmannateori om detta är nog att du kör utan power-management påslaget och låter maskinen köra på när du slår igen den och när du sedan tvingar maskinen till att jobba svinhårt (att kompilera kärnan tar kräm) blir den helt enkelt överhettad och börjar få en massa memoryprotection fel och liknande.

Jag kan ju ha helt fel, men det kan ju vara värt att tänka på i framtiden att laptops inte brukar må bra av att köras full speed när de är stängda. Om man inte har för många laptops och försöker slita ut dem för att få försäkringspengar eller något =)

/Karl Åström