make-kpkg?

Jag måste ha lyckats med nåt fantastiskt.
Kompilerade en ny kernel 2.4.19 på min laptop. Slog igen locket och lämnade den tills den var klar. När jag öppnar har jag sida upp och sida ner av felmeddelanden. Det hade ändå kompilerat en image. Jag vågar inte installera den.
Problemet kom nu efteråt då jag inte kan använda make-kpkg eller make.
Jag vet som sagt inte alls vad som är orsakt till problemen, men jag får följande fel om jag gör make-kpkg clean:
debian/rules: ifdef: command not found
debian/rules: KPKG_ARCH: command not found
debian/rules: ha:=-a: command not found

etc...

make xconfig eller make config gör inget alls. Jag får bara tillbaks prompten. Det är inte heller någon skillnad om jag försöker göra detta under den nytankade 2.4.19-såsen, eller om jag gör det på såsen till 2.4.18. Den senare har fungerat - kör på den kärnan nu.

Jag vet inte vad som är fel, eller var jag ska börja leta. Nån som har nån bra idé?

//Ivar
-
Ivar Alm          ! Where does Microsoft want to drag you today? !
Umeå, Sweden      ! Do you really want to go there?              !
http://www.acc.umu.se/~octo