Från: Lasse [mailto:lasse.lindgren@home.se]
Skickat: den 25 november 2002 18:33
Till: debian-user-swedish@lists.debian.org
Ämne: Installera via nätverk..

Hej!

Jag hittade en sida som har gett mig lite huvudbry.
Länken .http://theo.me.uk/pages.shtml?page=debremoteboot
I configen av tftp så står det.

/tftpboot/pxelinux.cfg/default
-----Snip----
DEFAULT

LABEL linux
 KERNEL tftpboot.img
 APPEND initrd=root.bin root=/dev/ram

Oki jag får mig kerneln...
Sen krashar allt... Pga att jag inte har stöd för filsystemet ... Vilket
jag naturligt vis inte har eftersom jag inte har hunnit formatera disken
än och lagt på något filsystem.

HelP me!

Lasse