Re: Ny ATA/133 controller. Promise eller HighPoint?

On Mon, 25 Nov 2002 [13:47],
    =?iso-8859-1?B?RW1pbCBI5Gdlcmx1bmQ= ?= (deb-list@linuxmail.org) wrote:

> Men vid en ren ominstallation på en ny och enda disk (som sitter på den
> nya controllern) hur kompilerar jag en kärna för det? Funkar det att
> använda ex. "bf24" i installationsmenyn?

Tja, se bara till att du har drivisar för styrkortet, så hittar linux
diskarna precis som vilken IDE-disk som helst.

Jag vet dock inte om du kan installera debian på en sådan disk, fresh
från start. Utan jag skulle nog rekommendera att lägga debian på vanliga
IDE-kedjan. Det borde nog gå, men jag har inte testat det.

Beror nog lite på vilket av korten du väljer, och VILKET promise/hp-kort
du väljer.

> Finns sedan stöd för styrkorten i standard kärnorna (ex. 2.4.19-686)?

Yes. Även i 2.2-serien.

/d

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   Solaris, AIX, HP-UX