Re: Ny ATA/133 controller. Promise eller HighPoint?

> Både HighPoint och Promise funkar klockrent. Enda du behöver tänka på är
> att kompilera kärnan med stöd för något av korten, men så är det ju med
> all hårdvara. Annars vet jag inte något speciellt.

Men vid en ren ominstallation på en ny och enda disk (som sitter på den
nya controllern) hur kompilerar jag en kärna för det? Funkar det att
använda ex. "bf24" i installationsmenyn?

Finns sedan stöd för styrkorten i standard kärnorna (ex. 2.4.19-686)?

Emil
http://www.linuxmail.org/
Now with POP3/IMAP access for only US$19.95/yr