Re: starta program via -> xhost + och export DISPLAY...

rlogin e inte krypterat, ssh däremot är det, och anses vara säkert.

Själv använder jag ssh (openssh), och behöver normalt inte göra ngt speciellt
på varken servern eller klienten för att starta x program. Det förutsätter
att både klient och server måste vara konfigurerade för "Forward X11".

Jag har dock haft underliga problem med somliga maskiner, där servern inte har
lyckats forwarda som den skall, fastän det är samma version (3.4p1-1) med
samma conf-fil. Är tillsvidare ett mysterium för mig.

/Kickus