Re: Clustra med debian...

Det är väl Mosix som gäller. http://www.mosix.org/
Alternativt OpenMosix. http://openmosix.sourceforge.net/

Själv har jag inte jobbat nått med klustring i Linux fast har en hel del
erfarenhet av IBM's SP kluster på AIX.

Kolla även in dsh (distributed shell) som kan vara väldans smidigt när man
jobbar med kluster. Och i SP finns det nått som heter pcp som oxå är väldigt
användbart men jag vet inte ifall det finns nån motsvarighet i Linux.
Parallell copy är det förstås.

Johan