Re: SV: Vilken ADSL?

Hans Engren <hans@cyclone.se> wrote:

> Här är det viktigt att poängtera att det i realiteten bara finns en enda
> ADSL-leverantör i Sverige[*] i dagsläget och det är Skanova. Detta

XPress Online (www.xpress.se) installerar (enligt egen uppgift) egen
utrustning i telestationerna med hjälp av egen certifierad personal som
alltså har tillstånd att gå in i stationerna. De hävdar att de är
oberoende av Skanova.

Det är också därför de verkar vara de enda som bryr sig om att försöka
leverera ADSL dit jag bor (Svinninge). Men man behöver vara minst 40
innan de installerar.

Fast ip. 512kbit-1.0Mbit. Valfri utrustning. 24mån avtal.

mvh Göran