Re: RAID (var: Linux och Geforce2 MX?)

Ivar Alm <octo@acc.umu.se> writes:

> Jag har bootdisken på RAID, så det vore trevligt om Debian kunde
> installera MBR på den... Bara så att installationsprogrammet ser
> den. Annars har jag inte en aning om hur jag ska göra om
> installationsprogrammet kräver extra drivers.

Jo, installationsprogrammet ser den, det gjorde det för mig iaf, men
däremot så kräktes lilo sen när jag skulle boota. Efter att ha lagt till

disk=/dev/ataraid/d0  # eller var det /dev/hde? minns inte..
       bios=0x80

i lilo.conf fungerade det mycket bättre.

--
Tommy Lindgren  |  o y @ i u . u
41A942131CAA5C  | t m l l n x n