RAID (var: Linux och Geforce2 MX?)

At 16:30 2002-11-18, David Röhr wrote:
On Mon, 18 Nov 2002 [16:05],
    Ivar Alm (octo@acc.umu.se) wrote:

> Förresten... Nån som har koll på Linux-drivers för Promise RAID?
> Behövs de tankas hem speciellt, eller har debian support för
> sånt? Får väl rota på mitt mobos hemsida annars...

Sådant finns i Linuxkärnan vad jag vet. Sedan finns det
paket att tanka för att hantera raiden. Typ raidtools, raidtools2

Jag har bootdisken på RAID, så det vore trevligt om Debian kunde installera MBR på den... Bara så att installationsprogrammet ser den. Annars har jag inte en aning om hur jag ska göra om installationsprogrammet kräver extra drivers.

//I
-
Ivar Alm          ! Where does Microsoft want to drag you today? !
Umeå, Sweden      ! Do you really want to go there?              !
http://www.acc.umu.se/~octo