Re: Linux och Geforce2 MX?

On 11/18/2002 04:05 PM, Ivar Alm wrote:
Hej.

Ryktas om att det är problem med Linux (vet inte vilken) och GF2 MX. Att X ska hänga sig så ordentligt att det bara är en hårdvarureset som gäller.
Är det några som har upplevt problem i Debian, X och GF2 MX?
Vore bra att veta innan jag skaffar nytt graffe.

Jag har haft problemen med min Geforce2 MX.
Det sägs att de ska bero på att linuxdrivisarna kör kortet varmare än windowsdrivisarna och att allt spårar ur då. Det verkar stämma med mina upplevelser av det hela. Om jag kör med AGP igång och tuffar igång en 3D applikation (Unreal Tournament) så stenhänger sig allt. Om jag slår av AGP så kan jag få det att fungera men man får ju inte ut den acceleration man förväntar sig av kortet då.

Jag har testat alla små tweaking tips som ges i NVidias linuxforum och alla drivisar de har på siten. Inget av dem gör så att jag kan köra med AGP på.

Jag antar att man skulle kunna testa att köra på en feting-fläkt på det hela men jag blir nog ändå tvungen att rekommendera ett annat kort än GF2an om du vill spela under linux.

/Karl Åström