Jag hoppas att jag blir förlåten...

... för det jag nu tänker göra. Jag postar ett inlägg med bifogade bilder...

Men de är bara 500 bytes stora! Jag lovar att jag aldrig ska göra om det.

Nåväl, saken är den att mina fonter inte är vad de varit. Det visade sig att det berodde på att ett Apple-patent tvingat freetype-maintainern att plocka bort vissa saker ur paketet och därmed så blir inte AA vad den varit. (Om någon vill veta hur man fixar det så kan jag berätta! Jag gjorde det nyss. Enligt alla konstens Debian-regler till och med!)

Men ett problem återstår och jag undrar om någon har samma problem; slashdot.org's förstasida får en annan font i Mozilla än vad "artikelsidorna" får. (Alltså när man klickat på en nyhet för att läsa mera.)

ex1.png är fonten som den ser ut på förstasidan. ex2.png är fonten som den ser ut på artikelsidan. Skitskumt! Är det NÅGON som upplevt något liknande?

/Fredrik Persson

PNG image

PNG image