Re: Extra moduler

> Fråga: Om jag vill installera en ny modul, måste jag kompilera om allt med
> make-kpkg och installera hela nya kärnan, eller kan jag bara kompilera och
> installera den enda extra modulen?

Det ska gå bra att bara kompilera modulen (fast en ENDA modul kanske blir svårt att kompilera, make modules bygger ju alla moduler). Det finns något system för att stoppa moduler om de inte är byggda tillsammans med kärnan, men jag är inte säker på hur det funkar. Dock kan man alltid vålda in dem med ngn sorts force-flagga. (Kolla 'man insmod'.)

Det är värt ett försök i alla fall.

/Fredrik