Extra moduler

Hej.

Jag hoppas att det här inte är en onödig fråga, men jag fick tag på ett nytt nätverkskort som jag pluggade in i min bärbara dator. lspci och cardctl identifierade det som ett Realtek rtl8139, och som jag har förstått det så finns det linuxdrivers för det. När jag kollade min kernelconfig såg jag att jag inte installerat modulen för den drivern tyvärr.

Fråga: Om jag vill installera en ny modul, måste jag kompilera om allt med make-kpkg och installera hela nya kärnan, eller kan jag bara kompilera och installera den enda extra modulen?

//Ivar
-
Ivar Alm          ! Where does Microsoft want to drag you today? !
Umeå, Sweden      ! Do you really want to go there?              !
http://www.acc.umu.se/~octo