Re: Parallella OS

On Fri, Nov 15, 2002 at 10:35:00PM +0100, Karl Hasselström wrote:

> Ett tips är att se till att XP ligger på en FAT-partition och inte
> NTFS. NTFS är visserligen ett otroligt mycket mindre sämst filsystem,
> men stödet för det i Linux är inte nåt vidare än så länge (rätta mig
> om den uppfattningen är föråldrad, någon). FAT däremot klarar Linux av
> alldeles utmärkt, vilket underlättar då du vill flytta filer mellan
> Linux- och Windowspartitionerna.
>
> --
> Kalle Hasselström, kha@treskal.com
>       www.treskal.com/kalle

Hej alla svenska Debian användare.

Jag är en hyfsad glad svensk Debian användare som sitter i Dallas, TX.
Det är första gången som jag skriver till Debian-users-swedish, men jag
följer alla trådar med stort intresse.
Nåväl, nu när alla trevligheter är avklarade, låt oss tala om frågan.

Som jag ser saken, handlar det om att se till att man boota mellan XP
och Debian. Inga problem, eller så har jag haft tur, eftersom efter mina
cirka 30 ominstallationer av GNU/Linux, så har jag aldrig haft problem
med dual-boot funktionen.
Det jag däremot lärt mig, är att ALLTID se till att data som skall skall
ligga på en FAT partition, detta gör det möjligt att dela på data, och
samtidigt se till att denna information är skyddad (nja, någorlunda
ialla fall) mot användarfel.

MVH
--
Best Regards

Nicolaus Kedegren

Modern man is the missing link between apes and human beings.