Re: Parallella OS

On Fri, 15 Nov 2002 16:26:38 +0100
Tomas Bylund <tomas.bylund@kapsyl.org> wrote:

> Hej!
>
> Jag vet att detta är en nybörjarfråga, men det passar mig som  handen i
> handsken. Jag upptäckte Debian för ca 1 vecka sedan när jag började
> intressera mig för Linux. Men eftersom jag nästan aldrig rört en
> Linuxburk, är det mycket att lära sig och mycket att försöka förstå.
>
> Nu vill jag börja med att köra Debian parallellt med XP på min burk, men
> jag har inte fått fram nåt smidigt sätt att göra det på. Vilket ska
> installeras först? hur många partitioner bör man ha, osv? De guider jag
> [...]
Med risk för att bli bannlyst från denna lista... :)
Eftersom du är helt ny inför linux, så kanske du borde börja Mandrake eller SUSE, som båda har bra grafiska installationsvektyg. Du kommer dock att stöta på problem när du skall uppdatera programpaket eller hela distributionen. Det är då du önskar att du hade installerat Debian istället.  :)
/Robert