Parallella OS

Hej!

Jag vet att detta är en nybörjarfråga, men det passar mig som  handen i
handsken. Jag upptäckte Debian för ca 1 vecka sedan när jag började
intressera mig för Linux. Men eftersom jag nästan aldrig rört en
Linuxburk, är det mycket att lära sig och mycket att försöka förstå.

Nu vill jag börja med att köra Debian parallellt med XP på min burk, men
jag har inte fått fram nåt smidigt sätt att göra det på. Vilket ska
installeras först? hur många partitioner bör man ha, osv? De guider jag
hittat på nätet är knappast sams tyvärr. Men jag har ju sett på den här
mailinglistan att det finns mycket välvilliga och kompetenta personer
som svarar även på de dummaste frågor, så kanske kan någon hjälpa mig?

Tacksam för hjälp!

/Tomas
Tomas Bylund
tomas.bylund@kapsyl.org