Re: Nextstation Debian

On Fri, 08 Nov 2002 [13:00],
    Rikard Jensen (rikard.jensen@pajjd.net) wrote:

> Förlåt om denna fråga är lite OT, men den handlar om Debian och inte om
> Telias ADSL utbud...:-)
>
> Jag är nybliven stolt ägare av en NeXTstation och undrar om det finns fler
> som har en sådan här? Jag funderar på leta upp Linux till den och undrar om
> någon vet om det går att köra Debian eller liknande, den har ju trots allt
> en "vanlig" 68040 CPU förutom all specialhårdvara...

Jepp, det ska gå.
    <http://www.black.linux-m68k.org/> Sunkigt uppdaterad.
    <http://www.debian.org/News/weekly/1999/40/> Också gammal som gatan.

Tydligen måste man installera över NFS eller liknande, kanske är
åtgärdat nu? Eftersom scsi-drivarna inte finns/laddar.

Lycka till (;

/d

--
"And so we say goodbye to our beloved pet, Nibbler, who's gone to a place
where I too hope one day to go: the toilet."