Re: Problem med exim: cannot connect to server...

Telia> Kunden får inte ansluta datorresurer, såsom t ex en server, till Telias
Telia> nät i syfte att fritt eller mot betalning erbjuda och/eller
Telia> tillhandlahålla varor, tjänster eller information till utomstående"

> I mina ögon tycker jag det står att man inte får ha någon form av
> serververksamhet, vare sig det är fritt eller mot betalning. Man får
> inte heller använda datorn i form av FTP-server, spelserver, eller andra
> saker som kan orsaka tekinska olägenheter (tex. spam).
>
> Dvs, i mina ögon tycker jag inte de har ändrat på sin tjänst. De har
> snarare stängt av något som borde varit avstängt redan från början.

Att folk kan maila mig på min egen burk är väl knappast att "erbjuda tjänster
till utomstående", det är en tjänst jag erbjuder mig själv.

Om det borde varit avstängt redan från början, varför inte stänga alla portar?
Det finns ju annars en potentiell risk att användaren kommer att låta andra
ansluta till sin dator i olika syften.

    /Clacke