Re: Installationsfrågor

> Jag har inte testat paketet, men gissar av namnet att den använder sig av MASQ
> target i stället för SNAT. Det här är verkligen inte rekommenderat på
> maskiner som har en statisk ip.. och jag har förstått att av er i Sverige har
> sådana.

Det var en lite förhastad slutsats, men jag är rädd att du har rätt. ;-)

Jag har aldrig upplevt några problem med MASQ - enda skillnaden tycks vara (från
man-sidan): "but also has the effect that connections are forgotten when the
interface goes down."

Vill man ändra till SNAT tar det några sekunder att gå in och ändra i konfigfilen.

    /Clacke